Hvilke krav stilles til aktiviteten for å kunne få aktivitetsstøtte?
- Aktiviteten må ha minimum én deltaker i aldersgruppen 0-19 år
- Aktiviteten må vare minimum 45 minutter
- Aktiviteten gjennomføres av en organisasjon registrert i frivillighetsregisteret
- Aktiviteten må gjennomføres i Oppdal kommune
- Aktiviteten ledes av en ansvarlig person
Aktiviteten må være i henhold til alle kulepunktene over.
Hvilke aktiviteter gis det ikke aktivitetsstøtte til?
- Aktiviteter utenom kommunegrensen
- Konkurranser, arrangement, poengrenn og lignende
- Kommersielle arrangementer
- Aktiviteter i form av møter (styremøter, årsmøter, seminar og lignende)
- Aktiviteter som mottar offentlig støtte via andre ordninger
- Aktiviteter som skjer i regi av Oppdal kommune, f.eks. fritidsklubben
- Aktiviteter som skjer i regi av region- eller landsdekkende organisasjon
Hvor mye kan vi få i aktivitetsstøtte?
Aktivitetsstøtten utbetales i dag etter følgende satser:
- 1 - 10 deltakere: kr. 150,- pr. sammenkomst
- 11 - 20 deltakere: kr. 200,- pr. sammenkomst
- over 20 deltakere: kr. 250,- pr. sammenkomst
Støtten utbetales bare en gang pr. gruppe og dag. Personer som deltar på mer enn en sammenkomst pr. dag i regi av samme lag/forening, kan bare medregnes på en av disse.
Større grupper kan ikke splittes opp i mindre grupper i den hensikt å motta støtte for flere sammenkomster.
Hvor registreres aktiviteten?
Hver sammenkomst skal føres på skjemaet lenket til under. Oppnevnte leder skal hele tiden være til stede. En oppnevnt leder kan ikke lede flere grupper samtidig og skal bekrefte at opplysningene på skjemaet er korrekte.
Følgende skjema må benyttes:
Last ned - Registreringsskjema for aktivitetsstøtte i excel-format (XLSX, 37 kB)
Last ned - Registreringsskjema for aktivitetsstøtte i PDF-format (PDF, 557 kB)
Hvordan registreres aktiviteten på skjemaet?
Deltakerne føres opp med navn og fødselsdato. Er antall deltakere større enn det er plass til i skjemaet, føres liste på eget ark.
Trenere, oppmenn og andre voksne skal ikke føres på skjemaet.
I type aktivitet føres hvilken organisert aktivitet som er gjennomført, samt dato og klokkeslett når aktiviteten begynner og slutter.
I nedre høyre del av skjemaet (med ruter) settes et ett-tall (1) for hver av deltakerne som har deltatt. Det er kun ved å bruke "1" at summeringen fungerer.
Når alle linjene er utfylt, summeres antall sammenkomster automatisk.
Når må skjemaet leveres?
Registreringsskjemaet skal leveres eller sendes pr e-post til Oppdal kommune v/Servicetorget.
- 1. kvartal senest 10. april
- 2. kvartal senest 10. juli
- 3. kvartal senest 10. oktober
- 4. kvartal senest 17. desember (aktiviteter etter 17. des. tas med påfølgende år)
For sent innkomne skjemaer blir ikke behandlet og medfører at tilskuddet faller bort.
Støtten utbetales i juli og desember.