All post som sendes til Oppdal kommune er i utgangspunktet offentlige dokumenter og blir publisert på postlisten.
Sender du brev eller e-post til kommunen, blir det offentliggjort på postlisten. Brev som inneholder personsensitive opplysninger blir unntatt offentlighet, og kan dermed ikke leses.
Postliste og historisk arkiv
Se postlisten (offentlig journal)
Postliste er synlig i ett år.
Kontakt kommunen for saksdokumenter som er eldre enn ett år.
Slik finner du frem i postlisten
- Legg inn søkeord med innhold fra tittelen på brevet, saksnummer (for eksempel 2025/*** eller 25/**) eller gårds- og bruksnummer (***/**)
- Ved søk på avsender, mottaker eller saksbehandler må man under “flere valg” aktivere riktig avgrensning.
- Husk å endre dato for søket (standard innstilling er en uke tilbake).
- Når man finner et brev, kan man se alle dokumenter i den saken ved å trykke på brevet og deretter trykke på “saksnummer” og deretter “Sakens journalposter”