Reglement for folkevalgte organ

O. Reglement for administrasjonsutvalget

1. Valg og sammensetting

Administrasjonsutvalget sammensettes av totalt syv representanter for kommunen og de ansatte.

Kommunestyret skal velge fire representanter fra de politiske valgte medlemmene som velges for hele valgperioden. Kommunestyret velger leder og nestleder, samt varamedlemmer.

De ansattes representanter velges av og blant de ansatte for to år av gangen, og valgbarhetsreglene i §§ 7-2 og 7-3 gjelder, bortsett fra bostedskravet.

2. Ansvarsområde og gjøremål

Skal behandle saker som gjelder forholdet mellom de ansatte og kommunen som arbeidsgiver, jf. Kommuneloven § 5-11.

3. Saksbehandling

Saksbehandling skal følge reglene i Kommuneloven kapittel 11 og kommunen sitt fellesreglement for saksbehandling i folkevalgt organ.

Kommunen stiller nødvendig sekretariatsfunksjon til rådighet.

Møteprotokollen skal godkjennes digitalt av leder.

Fellesreglement 

Les om fellesreglement for saksbehandling i folkevalgte organer