Pressemelding 26.11.21

Siste uke har 7 personer i Oppdal testet positivt for covid-19. Alle disse er voksne personer som enten er husstandsmedlemmer eller som mest sannsynlig er smittet i annen kommune. Ingen av 1.klassingene som ble testet med selvtest torsdag har testet positivt.

Gjeldende nasjonale regler for isolasjon for de som tester positivt er slik pr. i dag:

• For personer med symptomer er isolasjonstiden 5 døgn etter symptomstart forutsatt at en har vært feberfri i 24 timer uten bruk av febernedsettende midler.
  • For uvaksinerte og delvaksinerte personer uten symptomer varer isolasjonen i 5 døgn etter testdato, mens fullvaksinerte personer uten symptomer skal være isolert 2 døgn etter testdato.

Koronagruppa opplever at Oppdals befolkning er flinke til å teste seg ved symptomer og dette er viktig for at en raskt får oversikt og kan hindre smittespredning. Det er også svært viktig at alle holder seg hjemme til de har tatt en test når de er syke.

Oppdal kommune har fremdeles influensavaksiner igjen. De som ønsker influensavaksine kan møte opp på drop-in i Oppdal kulturhus tirsdag 30/11 og fredag 3/12 og tirsdag 14/12 fra kl.9.00-14.00

Oppdal kommune blir ferdig med 3. dose koronavaksine for helsepersonell og de over 65 år i løpet av desember. Informasjon om oppfriskningsdose for personer 18-65 år kommer i januar.

Publisert: 26.11.2021
Sist endret: 26.11.2021 15.18