Rådet består av fem faste medlemmer, i tillegg til varamedlemmer. Kommunestyret oppnevner to medlemmer og organisasjoner som representerer personer med funksjonsnedsettelse oppnevner tre medlemmer.
Kommunestyret setter opp møteplanen og alle medlemmer godtgjøres etter forskriften for godtgjøring av folkevalgte.
Les mer om formål, funksjon og oppgaver i reglement for Råd for personer med funksjonsnedsettelse på kommunens hjemmeside eller ta direkte kontakt med Oppdal kommune skriftlig eller per telefon.
Hvordan fremme en kandidat?
Alle organisasjoner for personer med funksjonsnedsettelse kan fremme forslag til kandidater.
Dette kan dere gjøre ved å sende e-post til post@oppdal.kommune.no innen 15. september. I brevet må dere legge ved fullt navn, telefonnummer, e-postadresse til den/de aktuelle kandidaten. Det er viktig at vedkommende ønsker å delta selv og er orientert.
Vi ser frem til å motta din henvendelse.
Publisert: 03.07.2023
Sist endret: 03.07.2023 11.02