Ny anbefaling om oppfriskningsdose 4 til alle over 75 år

FHI anbefaler fra 1 juli at alle over 75 år tar oppfriskningsdose 4. Det er Vitusapotek Oppdal som nå gjennomfører vaksinering for Oppdal kommune.

Gjennom sommeren kan du få denne oppfriskningsdosen på Vitusapotek Oppdal. Denne aldersgruppa får ikke innkalling til vaksinering fra kommunen, men må selv bestille seg time på Vitus apotek Oppdal.

Alle beboere ved helseinstitusjon i Oppdal har fått tilbud om oppfriskningsdose 4.

Dersom du ønsker en fjerde oppfriskninsdosen eller andre vaksinedoser,  bestiller du time til vaksinering ved Vitusapotek Oppdal  her  ,  ringer Vitusapotek Oppdal (72 40 09 90) eller går innom apoteket og avtaler tidspunkt. Apoteket vaksinerer stort sett på torsdager.

Du får vaksinen på eget rom i apotekets lokaler, i fred fra andre kunder. Etterpå må du vente i 20 minutter før du kan gå.

Kriterier for å kunne ta  oppfriskningsdose:

Det må gå minimum 3 uker siden gjennomgått infeksjon med covid-19,  samt at det er gått minst 4 måneder siden siste vaksinedose før du kan få oppfriskningsdose 4.

Vil du lese mer om oppfriskningsdose til befolkningen over 75 år, så les her

Vaksinering ved Vitusapoteket er  GRATIS.

Publisert: 25.07.2022
Sist endret: 25.07.2022 11.40