Mutert virus i Oppdal - Gjevilvasshytta stengt

26. februar: Oppdal kommune mottok sent på kvelden 25.2. informasjon om at vedkommende som hadde vært på Gjevilvasshytta 20.-22. og Bjerkeløkkja 22.-23. har en mutert virusvariant av korona. Det er ennå ikke avklart hvilken type mutasjon. Den smittede oppholder seg ikke i Oppdal lenger.

Betjeningen ved Gjevilvasshytta og de som har vært i kontakt med den smittede ved Bjerkeløkkja, og deres nærkontakter er satt i karantene og testes i dag. De som bodde på Gjevilvasshytta samtidig med den smittede personen fra søndag til mandag er satt i karantene og testes. Gjestene som var på Bjerkeløkkja samtidig med den smittede er kontaktet av koronagruppa. Disse er ikke vurdert som nærkontakter, men er bedt om å være observante på symptomer.

DNT har valgt å stenge Gjevilvasshytta da de ansatte er i karantene. Gjestene er reist heim til sine hjemkommuner. De blir bedt om være oppmerksomme på symptomer og skal ha lav terskel for testing. Totalt er ni personer satt i karantene. Smittesporingsgruppa arbeider videre med saken.

Publisert: 26.02.2021
Sist endret: 26.02.2021 09.23