Fire nye smittet av covid-19

25. oktober: Det siste døgnet er det bekreftet fire nye som er swmittet av covid-19. Alle disse ble testet 23. oktober.

En av de smittede er fra Trondheim og har opphold på sin hytte i Oppdal. Personen er fulgt opp av koronagruppen, og har ikke hatt kontakt med noen på Oppdal.

De tre andre er hjemmehørende i Oppdal, og kan trolig knyttes til smitten fra bowlingen.

De smittede er varslet, og de aller fleste som har vært i nærkontakt med disse er varslet, satt i karantene, og bedt om å teste seg.
Det er ett fåtall vi ikke har oppnådd kontakt enda, men alle har mottatt oppringning/sms.

Vi har sett at enkelte av de som nå er smittet har lite symptomer, og noen har atypiske symptomer som magesmerter.

Det kan virke som viruset er mer smittsomt enn man tidligere har erfart.

De som er satt i karantene må være ekstra oppmerksomme på om de utvikler symptomer- hvis så gå over i isolasjon og teste seg. De kan bestille test via oppdal kommunes hjemmeside.
De i samme husstand må over i karantene hvis den de bor med utvikler symptom. Oppfordrer til å følge med på fhi.no.

En av de smittede er ansatt på Mega, og 10 av medarbeiderne der er satt i karantene.

Mer informasjon vil følge fortløpende.

Ber om at alle som har spørsmål ser på fhi.no, oppdal kommunes hjemmeside, det er også mulig å kontakte koronatelefonen i kommunen fra mandag morgen.

Man kan bestille test via oppdal kommunes hjemmeside eller korona telefonen.

Vi får en del henvendelser angående arrangement, det vil komme mer informasjon om aktuelle tiltak i løpet av dagen.

Publisert: 25.10.2020
Sist endret: 25.10.2020 12.56