Digital post fra Oppdal kommune

Fra januar 2017 vil næringsliv og innbyggere motta posten digitalt fra Oppdal kommune.

Innhold

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

hva forsøkte du å finne?


Digital post fra Oppdal kommune blir formidlet gjennom Altinn og digital postkasse. Du vil få varsel på SMS og/eller e-post når du har mottatt digital post fra kommunen. Dersom det går over to dager uten at du leser brevet, vil du få det tilsendt i posten.

Altinn-app

Du kan også laste ned en app fra Altinn til til telefon/nettbrett. Denne gir deg rask tilgang til dine brev/meldinger i Altinn. Last ned appen her:

https://www.altinn.no/no/Altinn-app/

Digital post til virksomheter/lag og foreninger

Næringsliv, lag og foreninger som er registrert i enhetsregisteret kan ikke reservere seg fra å motta digital post.  Næringsliv, lag og foreninger som skal motta digital post fra Oppdal kommune i Altinn, må delegere roller og rettigheter til de som skal åpne posten elektronisk. Trykk på lenken under for veiledning:

http://www.ks.no/contentassets/c87e18b386234bcb851d6d806a99d060/delegere-roller-og-rettigheter-i-altinn-for-virksomheter.pdf

Digital postkasse

Via lenkene nedenfor finner du veiledning til hvordan du oppretter digital postkasse, og mer informasjon om digital postforsendelse:

https://www.norge.no/velg-digital-postkasse

http://eid.difi.no/nb/kommunikasjon-pa-nett-som-hovedregel

https://www.norge.no/

Vil du fortsatt motta post på papir?

Har du allerede en digital postkasse, men ønsker å reservere deg mot kommunikasjon på nett, kan du gjøre det ved å ringe gratis på 800 30 300 eller via lenken under:

http://eid.difi.no/nb/reserver-deg-mot-kommunikasjon-pa-nett


Publisert: 09.01.2017
Sist endret: 03.01.2017 14.28