Barn smittet med covid-19

16. desember: Det er i dag en ny person som har testet positivt på covid 19 i Oppdal. Vedkommende er et barn som er husstandsmedlem med en person som tidligere har testet positivt. Barnet har vært i karantene den siste uka, og har ikke utsatt andre enn de som bor i samme husstand for smitte.

Barnet går i Gnist barnehage, men det er ikke nødvendig å sette inn tiltak i barnehagen siden karanteneregler er overholdt. De andre som er husstandsmedlemmer med de to siste som er påvist positiv ble testet på mandag, og disse har avlagt negativ test. De er fortsatt i karantene.

Vaksine mot covid 19 antas å komme til Oppdal over nyttår. Kommunen forbereder nå hvordan vaksineringen skal gjennomføres. Dette vil det komme nærmere informasjon om når det er avklart.

Koronagruppen har vurdert hvordan helsesenter og omsorgsboliger skal håndtere besøk i jula. Det henstilles blant annet om å begrense antall personer som kommer på besøk gjennom jula. Det vil bli gitt nærmere informasjon om dette til pårørende og gjennom Oppdal kommunes hjemmeside.

Kommunelegen er for tiden sykemeldt fra sin stilling som kommunelege. Oppdal kommune har inngått avtale med Marit Dørum Jære som har kommunelegens ansvar i forhold til oppgaver knyttet til covid 19.

Alle henvendelser bes rettet til koronagruppen på epost: korona@oppdal.kommune.no

Publisert: 16.12.2020
Sist endret: 16.12.2020 17.28