Meningsmåling om sammenslåing med Rennebu

Innbyggernes holdninger til en sammenslåing vil bli målt gjennom en telefonundersøkelse. Opinion vil fra fredag 3. juni ringe til så mange at de står igjen med 600 svar. Tilsvarende undersøkelse vil bli gjennomført i Rennebu, hvor det skal innhentes svar fra 400.

Det vil først bli stilt spørsmål om den oppringte er for eller mot en sammenslåing mellom de to kommunene. Deretter blir det et spørsmål om hvor positiv eller negativ man er til en sammenslåing. I tillegg blir det spurt om alderen til den som svarer.

Undersøkelsen tar i høyden et par minutter. Resultatene vil bli lagt frem før kommunestyrene skal ta en beslutning, der holdningene hos innbyggerne blir en viktig del av beslutningsgrunnlaget. De som blir oppringt fra tlf 73 10 21 00 oppfordres derfor til å ta seg tid til å si sin mening.

Publisert: 03.06.2016
Sist endret: 03.06.2016 10.25