Informasjonsmøte om tørken

Velkommen til INFORMASJONSMØTE OM TØRKEN – tiltak og løsninger, Oppdal rådhus, kommunestyresalen - tirsdag 17. juli kl. 19.30. (3. etg, bruk inngang nærmest Inge Krokanns veg)

Er det tørt hos deg? Lurer du på hva du skal gjøre, hvordan du skal løse krisa, spørsmål om grovfòr og beiter, om å slakte/ikke slakte?

Vi inviterer alle gardbrukere i Oppdal og Rennebu til møte for å høre og spørre:

•  Torhild Svisdal Mjøen – NLR Trøndelag – om været, grovfòrsituasjonen, beitebruk,  fòrformidling, er det håp for rota selv om den er brunsvidd?
  •  Rune Lostuen – Felleskjøpet – hvordan fòre dyra i tørkekrisa, alternative fòrplaner, bruk av halm mm
  •  Stig Runar Størdal og Lars Nordbotten – Nortura – er det lurt å levere til slakt?
  •  TINE  - om situasjonen, melkeleveranse, slakte/ikke slakte.
  •  Gro Aalbu – Oppdal kommune – om erstatningsordningen Avlingsskade «svikt i avling på rot» mm.

Arrangører:

Norsk Landbruksrådgiving Trøndelag, Nortura, TINE produsentlag, Bondelag og Bonde- og småbrukerlag, Rennebu og Oppdal kommuner

Publisert: 16.07.2018
Sist endret: 16.07.2018 08.57