Ambulerende stemmegivning

Ambulerende stemmegivning i forhåndsstemmeperioden t.o.m 10.september
Velgere, som på grunn av sykdom eller uførhet eller velgere i isolasjon og karantene ikke kan avgi stemme der det avholdes forhåndsstemmegivning, kan søke om å forhåndsstemme der de oppholder seg. Ta kontakt med kommunen, tlf. 72 40 10 00 eller på e-post: postmottak@oppdal.kommune.no Frist for å søke er fredag 10.september senest kl. 10.00.

Ambulerende stemmegivning for velgere i karantene eller isolasjon som følge av covid-19 etter forhåndsstemmeperioden
Velgere som er i isolasjon grunnet covid-19 kan søke om å stemme der de oppholder seg. Hvis du er i karantene på valgdagen og kan oppsøke et valglokale, får du avlegge din stemme utenfor valglokalet. Hvis du ikke kommer deg til et valglokale har du rett til å stemme hjemme. Retten til å stemme hjemme etter forhåndsstemmeperioden gjelder kun for velgere som er manntallsførte i Oppdal. Ta kontakt med kommunen, tlf. 72 40 10 00. Frist for å søke er senest mandag 13. september kl. 10.00.

Publisert: 06.09.2021
Sist endret: 06.09.2021 10.18